Programridning

Ikväll red jag lite program inför tävlingen nästa helg med Steini. Jag red igenom hela Msv B:2 och delar av Msv C:1, han är mycket mer avslappnad och starkare nu, jag hoppas verkligen att vi kan visa det på banan denna säsong. 

Sedan red jag Salsa, för första gången på kandar. Han är väldigt lika att rida både på träna och kandar, skönt att det knappt är någon skillnad. Blir lika förvånad varje dag hur fantastiskt snäll han är. Men det är svårt, svårt att hitta timing. Varje gång jag hamnar lite fel, tar en halvhalt i fel sekund, blir lite i obalans stör jag Salsa mer än hjälper. Häftigt, men svårt.

Nästa helg är det tävling i Sundsvall. Vi trivs på Sundsvalls RK, Kungsnäs, förra året gjorde vi 5 starter där och fick med oss 4 placeringar hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0