Det glamorösa hästlivet

Idag har jag roat mig med något som tillhör den mindre glamorösa delen av att äga häst men som ändå måste göras, mocka hage. Lika bra att börja och ta det i omgångar medans det tinar fram.

Red sedan Steini, fokuserade idag på tempoväxlingar i galoppen. Vi har fortfarande lite jobbbigt med piruetterna och den samlade galoppen men det går framåt hela tiden. Jag har även tagit hjälp av Arvid för att komma vidare i detta arbete, han är både snabbare och skickligare än mig, vilken tur för mig att han kan rida.

Salsa fick gå med kandar idag också. Han är väldigt fin i handen men det är svårt att våga rida honom fram till handen när han är så på, jag skulle önska mer stöd. Just nu joggar vi mest omkring, tror det blir lättare när jag kan börja rida lite mer. 

Han är väldigt fin att titta på!


Kommentarer
Postat av: Lizette

Sååå roligt att du bloggar igen. Fortsätt med det! Vill läsa meeer! 😊 Dessutom kan det vara roligt för en själv att kunna gå tillbaka och läsa vad som hänt.

2018-04-26 @ 07:46:37
URL: http://lizettepadellaro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0