Att dansa med dig

Imorse åkte jag och mamma till stallet, jag fixade allt i stallet och mamma gjorde i ordning Danne. Sedan höll jag lektion för mamma och dom va så duktiga idag, byten i vart fjärde, tredje, vartannat och varje blev det. Sedan åkte vi på hopptävlingen igen.

Idag dansade Salsa fram, så himla fin. I början av passet var han lite överallt och ingenstans i galoppen, men där gäller det verkligen att jag har tålamod. Jag älskar Salsas energi, men det gäller att nerverna ska vara inuti kroppen och inte utanpå. Jag gav honom massor av tid i galoppen idag och tänk så bra det blev på slutet, inte perfekt men stor skillnad. Red mycket övergångar mellan passage och trav, oftast är galoppen vår starka sida men idag kändes verkligen traven så fin!

Vi strök tävlingen idag faktiskt, vi valde istället att åka på onsdag istället, på kvällstävling i Sundsvall. Han va så pass lugn och fin i Hudik jämfört med Timrå så vi tog bort en tävling ur planeringen. På onsdag är det dessutom utomhus med Msv A också, så blir bättre. Då hinner han gå en utetävling innan årets första nationella i Bollnäs i slutet av maj. Blir nog bra!

Red även Frallan idag, han är väldigt pigg nu. Från början blev det lite försiktigt och återhållsamt, men nu är det gasen i botten. Härligt med energi, nu ska vi bara lära oss att kanalisera den på rätt sätt och få igenom halvhalterna. Han och Salsa är lika pigg men otroligt olika.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0