Tävling Storvik/Ovansjö

Idag gjorde vi verkligen en chansning och åkte till Storvik/Ovansjö med Frans. Det finns inte så många nationella Msv A/St George så vi tänkte chansa. Vi har ju bara haft honom i 12 dagar så vi är ju långt ifrån att känna varandra.

På framridningen till nationell Msv B kändes han pigg och fin. Det är stor skillnad mot Salsa så det är att tänka lite annorlunda. När vi kom in på banan backade han av lite och jag blev väldigt passiv. Tyvärr blev han låg i formen då, och alldeles för lång i galoppen. Känslan var ändå fin mellan missarna, det var en blandning från 4-8 poäng. Vi missade kvalgränsen med 0,8% så det va lite surt, vi landade på 61,2%.

I andra klassen, nationell Msv A, så red jag på mer framåt och tänkte på ett helt annat sätt. Då vi inte känner varann alls än hemma är det ännu svårare på tävling då säkert jag rider annorlunda och han kanske blir lite annorlunda. Känslan va ändå bättre, dock blev gränsen mot missarna mycket större och vi fick stora och dyrbara missar. Procenten är inget att skryta över, men känslan var bättre än vad resultatet visar. Trodde faktiskt att jag skulle få lite mer poäng, tråkigt när det skiljer nästan 6% mellan domarna. 

Det var en chansning att åka efter såhär kort tid tillsammans, men vi fick med oss en hel del på erfarenhetskontot och jag vet mer hur jag ska tänka hemma. Frans har iaf uppfört sig som den gentleman han är, så skönt.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0