Tävling med Frans i Hudik

Jag var så taggad på att äntligen få tävla idag. Eftersom både hästarna gick dubbla klasser så får dom varsitt inlägg. Vi börjar med Frans.

Första klassen var en Msv B:1, ett för mig helt nytt program. Ett väldigt kort program med få moment där missarna kan bli väldigt dyrbara. Frans var först ut, skrittade fram längre och tog en kortare framridning. Han kändes pigg och fin direkt, någon stark men ändå på g. Inne på banan kändes han verkligen så fin, en helt annan känsla än i Gävle. Tyvärr fick jag, för första gången på flera år, black out och red fel - två gånger!! Sånt får inte hända! Vi landade på 61,7% och retligt nära kvalet, hade inte jag ridit fel så hade vi fått 63,9%. Helt och håller mitt fel och det kändes såklart så dumt.

Inför nästa klass, en FEI lag Msv B, var jag superdupertaggad på att sätta kvalet, och även Frallan kändes väldigt taggad. Inne på banan försökte jag verkligen hålla 110% fokus. Travprogrammet kändes verkligen bra, bitvis blir han något låg och kryper ihop lite i formen men överlag kändes det bra. När jag skulle fatta galopp från trav blev det missförstånd och vi fick inte riktigt ordning på det. Han blev då väldigt taggad i galoppen och vi fick några missar. Men vi lyckades även skrapa ihop en del 8or i programmet. Vi använde hela skalan men överlag en härlig känsla. Vi belönades med 64,24%, ett kval till Msv A, vi får fortsätta rida Msv B och dessutom en fin fjärde placering - min och Frallans första!

Jag är supernöjd med dagen, vi är ett helt annat ekipage än i Gävle för två veckor sedan. Tänk att vi lyckats rida ihop oss såhär mycket på två veckor. Nu är jag taggad och förväntansfull på framtiden.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0