Mina och Frans kval

Eftersom väldigt många undrat, frågat och funderat hur det fungerar med mina och Frans kval så tänkte jag reda ut det en gång för alla. Det är inte helt lätt att förstå och jag behövde även mejla Svenska Ridsportförbundet för att förstå.

Vi tillämpas av denna regel, moment 205, punkt 3.4.2 i TR II, dressyr. "Ryttare och häst som var för sig på nationell tävling/*** har startat nationell/*** Msv A:1, FEI:s Msv A-program för Unga Ryttare och/eller FEI:s S:t Georges med lägst 64,00% räknas som kvalificerat ekipage. 24-månadersregeln gäller både ryttare och häst."

Frans tävlade på över 62% i FEI Intermediarie II den 29 april 2017. Därför får vi tillsammans tillämpas av denna regel (tidigare, innan 2019, var kvalprocenten 62%) och starta nationell Msv A och neråt utan att kvala. Vi behöver dock få 62% i Msv B eller 64% i nationell Msv A för att få stanna på någon av dessa nivåer innan den 29 april.

Detta innebär att imorgon är sista chansen. Når vi över 62% i någon utav Msv B-klasserna så får vi fortsätta rida Msv B. Sätter vi kvalet i första klassen så avgör jag på plats hur jag gör med den andra klassen. Förhoppningsvis klarar vi det så vi kan slipa på detaljer hemma ett tag framöver nu.

(null)
Bästa mamma och Frallan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0