Åsbygdens RF, Steinhauser - Msv B:5 och Msv A:1

Steini gick två klasser denna dag. Tyvärr blev framridningen lite kortare än planerat då vi åkte hem och bytte hästar. Dock var det bättre än att inte starta alls.

I Msv B:5 var han verkligen på g men jag lyckades ändå hålla honom på mattan. Valde att lägga in en halt då han verkligen drog. Dock blir det många små missar när han ligger på, vi får inget riktigt flyt i programmet och jag får lite svårt att visa våra styrkor. Men ändå en hög lägsta nivå och drygt 63%, i dagens tunna startfält räckte det till en andra placering.

I Msv A:1 var han superfin på framridningen, men kände fortfarande att han va på hugget. Jag red en skolrunda, gjorde halt varje gång han drar. Till slut utgick jag. Just nu funderar jag på hur jag ska lösa det här problemet, men då det fortfarande är i början av säsongen kanske han lugnar sig.

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0