Åsbygdens RF, Salsa Chateau - LA:3 och Msv C:1

Imorse befann jag mig i stallet strax efter 06. Alla hästarna skulle knoppas då det under dagen fanns väldigt lite tid.

Först ut va Salsa som skötte sig exemplariskt när det gäller lastning, promenera på tävlingsplatsen, framridning och på tävlingsbanan. Jag va faktiskt lite nervös innan, då jag bara haft honom i ca 4 veckor så känner man honom inte så bra än.

På framridningen kändes han väldigt fin, jag försökte bara få oss avslappnade och kände lite på rörelserna. Inne på banan travade Salsa glatt genom vattenpölar och gjorde ett stabilt program. Drygt 67% i LA:3 och en andra placering, en halv poäng från vinst. Så mycket mer än jag förväntat mig!!

Vi promenerade honom mellan klasserna och när det blev dags för Msv C:1 red jag fram ca 20 minuter. Han kändes väldigt fin. Tyvärr en miss i andra förvända men många highlights. 65% och åter igen en andra placering. Vilken dag! 

Jag valde att rida två klasser då jag än inte riktigt vet vart jag har honom, om han är spänd och tittig, eller vilken form av energi som finns inne på banan. Ett väldigt bra upplägg blev det!

(null)

(null)

(null) (null)

(null)

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0