JOHANNA BERGQVIST

JOHANNA BERGQVIST

Mitt namn är Johanna Bergqvist och är född 1995. Jag bor i Östersund och jag satsar på att nå eliten inom dressyr. Mina egna hästar står uppstallade på Frösö Hästgård, ett fantastiskt stall med bra träningsmöjligheter. Jag tränar för Martin Ågevall och Bo Jenå. 

 

Jag har meriter som placeringar upp till och med Intermediarie I/Intermediarie I Kür samt segrar upp till och med nationell St George. Jag har tävlat flera hästar upp till och med Msv A. Övriga meriter är Norrlandsmästare 2015 och 2016, distriktsmästare 2015 och 2016 samt distriktschampion 2015, 2016 och 2017. 2017 var jag tillsammans med två av mina hästar 1a och 3a i distriktschampionatet. 2016 startade jag även lag-SM samt tog kval till YR-SM. 

 

2016/2017 har jag även varit en av tio utvalda dressyrryttare i Sverige som fått delta i Svenska Ridsportförbundets talangsatsning Ryttarutveckling nivå 3. 

 

Mitt största stöd i min satsning är såklart min mamma, hon är både hästägare och den som står mig närmast. Hon är med mig på alla tävlingar och hjälper mig med det mesta. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0