Elisabeth Lundholm clinic

Nu sitter vi i bilen påväg hem från clinicen med Elisabeth Lundholm i Timrå. 

Danne har skött sig som den stjärna han är, han gillar verkligen att visa upp sig och få uppmärksamhet. Det känns som han blir lite extra nöjd när han får applåder.

Först fick vi rida fram hästarna lite som vi brukar göra hemma. Jag hade ridit fram lite innan i lilla ridhuset så började med traven på clinicen trots att jag alltid börjar med galoppen hemma. Han kändes väldigt mjuk och fin, härligt driv framåt också. Elisabeth kikade lite på hästarna och berättade lite om deras stam och så. Sedan gick vi vidare med serierna som Danne gjorde galant. 

Sedan kikade vi på slutorna, först en lite längre, sen en brantare. Han va väldigt fin där. När vi skulle kika på piruetter kändes han inte riktigt som vanligt, han kändes lite matt, kanske va det resan. Valde att lägga honom lite lägre och gjorde en större piruett, inga problem sa Danne. Vi avslutade med lite galopp och trav med nosen framme, en lätt kontakt. Där blev han riktigt fin. 

Vi fick massor av beröm från Elisabeth för en mjuk och rörlig häst. Hon tyckte det va roligt att se en så fräsch och härlig 19-åring, det värmer i hjärtat och är värt mer än alla blå gula rosetter i världen. Tack Danne för den fina känslan du alltid ger mig. När han inte kändes helt hundra i piruetterna känns det viktigt för mig att "dra en gräns", han ställer alltid upp för mig och jag vill göra detsamma för honom. Elisabeth förstod mig och lotsade oss mjukt genom det med lite mindre press. 

Elisabeth är helt klart en tränare jag görna rider för igen. Gillade verkligen hennes inställning till hästens arbete, hennes mjukhet och pedagogik. Så kul att Mittsvenska Ridsportförbundet bjöd in mig och Danne att visa svår klass idag.

Danne, jag, Elisabeth och Isabelle Serrander. En lite filmsnutt finns på min instagram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0